9.8.2007

Täällä kuuluu välillä vähän huolestuttavia ääniä, kuten autojen jarrutuksia jotka kuulostavat siltä kuin ne olisivat rysähtämässä johonkin liikkumattomaan ja joka ilta moottoripyörät tuntuvat ajavan korttelia ympäri. Tänään kuulin vihaisen koiran haukun ja lapsen huutoja. Kun katsoin ulos ikkunasta kävi ilmi että joku nainen kahden koiransa kanssa oli piknikillä ikkunani ulkopuolella ja koirat toivottivat vain tervetulleeksi hänen ystävänsä ja hänen lapsensa. Minusta se oli vähän outo paikka retkelle, varsinkin jos kumpikaan ei ole tämän talon asukas, vieressä kulkee vilkas autotiekin. Mutta on siinä nurmikkoa ja puita.

Helle (tai kirja jota minun piti lukea eilen yhteentoista) tekee minusta entistäkin väsyneemmän. Tai yhtä väsyneen kuin keväällä, olen täällä ollut kyllä pirteämpi. Voinko sanoa vielä että inhoan sitä? En ole saanut tänään tehtyä kauheasti mitään järkevää, sain sentään vähän järjesteltyä paikkoja ja vietyä roskat. Minun pitäisi tiskata ja tehdä jotain pienille kärpäsille jotka ovat hyökänneet keittiööni mutta minulla ei olen lainkaan energiaa. Toivottavasti huomenna on, minulla on vaikka mitä tehtävää.

Lähikauppani lähetti minulle kirjeen jossa toivotti minut tervetulleeksi uuteen kotiini ja kertoi missä sijaitsee. Ihan hyödyllistä tietoa sellaisille jotka eivät satu näkemään sitä ikkunastaan. Mukana tuli alennuskuponki, aika hyvä tapa pieneltä kaupalta houkutella asiakkaita. Odotin kyllä aivan muuta postia, esim. yhtä lehteä joka ilmestyi tänään mutta joka on saattanut matkustaa ensin Ouluun.
Odotan myös kolmea Bookmooch-kirjaa enkä tiedä pitäisikö minun olla niiden suhteen närkästynyt tai ei. Ei minulla kyllä ole nyt energiaa närkästymiseenkään. Yhdysvallat luopui toukokuussa kansainvälisestä maapostista ja se on vaikuttanut Bookmoochiinkin. Pyysin ennen juhannusta yhdeltä amerikkalaismieheltä yhtä kirjaa ja hän ilmoitti ettei hänen kannata lähettää vain sitä yhtä joten voisinko "ostaa" Bookmooch-pisteilläni häneltä vielä kaksi tai kolme muutakin kirjaa, sellaisia jotka ovat toivelistallani ja jotka hän voi hankkia erään toisen, vain amerikkalaisille suunnatun, kirjanvaihtopaikan kautta. Suostuin kun tuota kirjaa ei ollut saatavilla muualtakaan ja ne toisetkin kirjat kiinnostivat minua (ja sitä paitsi ne tulisivat minulle halvemmaksi yhteensä kuin se hinta jolla yhtä niistä myydään Akateemisessa). Sitten odotin, yli kuukauden, että hän sai kirjat toiselta sivustolta. Ja sitten vielä pari viikkoa että hän sai lähetettyä ne. Nyt hän ilmoitti postittaneensa kirjat Skotlannista, jossa on edelleen käytössä maaposti ja muutenkin postittaminen on halvempaa EU:n sisällä. Toisaalta se ei haittaa minua mitenkään erityisesti, hyvä vain että hän sai säästettyä rahaa ja en minä häviä tuossa mitään. Toisaalta minua ärsyttää se että pyysin ne kaksi muuta kirjaa vain auttaakseni häntä pitämään lentopostikulut järkevinä, en minä olisi välttämättä tarvinnut niitä kirjoja ja olisin voinut käyttää pisteet johonkin muuhunkin. Tunnen itseni vähän petetyksi vaikka mitään syytä ei olekaan. Ei tuo kyllä ole mikään kauhea ongelma.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulin Bookmoochista, ja liityin heti.

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Hauskaa jos innostuit :)

Blog Widget by LinkWithin