23.4.2008

En edes harkinnut eilen lautapeli-ihmisten vakoilua, oloni oli sen verran väsynyt ja rähjäinen. En ole kuitenkaan hylännyt ajatusta kokonaan. Tarkoitukseni on mennä perjantaina yhden foorumin miittiin (en olekaan käynyt miiteissä Turkuun muuton jälkeen. En tiedä olisiko Turku-blogimiitti hyvä idea? Vai järjestävätkö jotkut niitä jossain ja minä en vain tiedä?) ja siellä saattaisi olla sen tyyppistä porukkaa joka harrastaa lautapelejäkin (ainakin Oulussa lautapeli-ihmiset ja sci-fi-ihmiset olivat kai aika pitkälti samoja tyyppejä, tai sitten vain samannäköisiä) ja voisin kysyä heiltä tietävätkö he mitään asiasta. Sain äitipuoleltani neuvon että minun kannattaisi kysyä nuortenosaston henkilökunnalta mutta en tiedä kehtaisinko.

Minulla on ollut taas vaihteeksi vähän nuhainen ja yskäinen olo ja luulen että siitepölyillä voi olla vaikutusta. Sain tänään aikaiseksi sen verran että pistäydyin matkalla töihin (olenko jo sanonut miten hauskaa minusta on käydä tavallaan oikeasti töissä, tälläkin viikolla kun olen ollut toimistolla yksin) terveyskeskuksessa ja sain ajan lääkärille toukokuulle. Oireeni eivät ole mitenkään sietämättömiä tällä hetkellä mutta pahenevat varmasti joten ajattelin että asiaa on hyvä alkaa hoitamaan mahdollisimman pian. Oma lääkärini on ilmeisesti jäänyt jo opintovapaalle, sain ajan jollekin toiselle. Minulla on kyllä ties miten paljon allergialääkkeitä jäljellä mutta en halua käyttää niitä, ne väsyttävät aivan kauheasti. Jos otan yhden lääkkeen illalla olen tokkurassa vielä seuraavaa päivää seuraavan päivän aamulla. Olen kyllä miettinyt miten ne tehoaisivat univaikeuksiini mutta luultavasti nukkuisin huonosti ja olisin koko ajan tokkurassa. On yksi lääke joka ei aiheuta minulle tuollaisia oireita ja yritän saada reseptin siihen, tai vastaavaan( ja sellaisen reseptin jolla saisi tarpeeksi lääkkeitä, en tiedä mitä yksi lääkäri ajatteli määrätessään minulle yhden paketin koko kesäksi). Sitä saisi ilman reseptiäkin mutta muistaakseni yksi paketti maksoi noin kympin. Viimeksi sain allergialääkkeet niin että olin terveydenhoitajan vastaanotolla ja mainitsin siitä että tarvitsisin allergialääkkeitä, hän laittoi viestin lääkärille ja sain myöhemmin noutaa reseptini. Pyytämäni Xyzal oli muuttunut terveydenhoitajan viestissä Zyrteciksi ja siitä sen rinnakkaislääkkeeksi. Nyt olen vahva ja sanon ei missään tapauksessa Zyrteciä, vaikka se ei väsyttäisikään kaikkia niin minulle se ei sovi.

Kävin aamulla (tai puoli yhdeltätoista, minulla on ollut vähän vaikeuksia päästä liikkeelle aamulla) viemässä isäni kirjanpitäjälle papereita. Olin saanut aika monimutkaiset ohjeet siitä että minun pitää mennä kirjanpitotoimistoon sisälle ja kulkea keittokomeron läpi ja kääntyä oikealle. Minusta on vähän pelottavaa mennä hortoilemaan toisten toimistoon joten vain soitin heidän ovikelloaan ja annoin paperit oven avanneelle tytölle (ja sanoin kenelle ne pitäisi antaa).

Luulen että menen käymään äitini luona joskus toukokuun alkupuolella mutta en osaa päättää milloin, se riippuu vähän työni aikataulusta ja miten edistyn siinä (nyt vähän hitaammin kun on ollut ties mitä muita juttuja tehtävänä), en ole vielä saanut lopullisia materiaalejakaan. Voi olla että lähden sinne jo vapuksi ja jos minulla on varaa niin haluaisin tehdä perinteisen Helsingin retkeni (onhan se jo perinne jos se on tapahtunut kahtena vuotena peräkkäin) samalla reissulla, siinä säästää kuitenkin vähän rahaa. En kyllä tiedä mitä tekisin siellä mutta se jotenkin kuuluu kevääseen.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin