18.3.2011

Perjantai

Minun oli tarkoitus kirjoittaa eilen, mutta mieleeni ei tullut mitään kirjoitettavaa. Olen vain tehnyt töitä ja ommellut ja laittanut ruokaa eikä niistä tunnu olevan mitään erityistä kirjoitettavaa. Olen myös kokeillut tietokonepeliä, joka saa minut iloiseksi siitä etten ole päässyt pelaamaan kauniita uudenaikaisia pelejä, niin ei ole kokemusta hienommasta.

Ulkona tuoksuu melkein keväältä. Sisälläkin on keväistä, ikkunoita täytyy pitää välillä auki, verhoista huolimatta. Ruuanlaittokin vaati vähän sitä, nyt kun olen oppinut syömään valkosipulia en pääse ruuanhajusta millään eroon, minulla kun ei ole liesituuletinta.

Olen laittanut keittoihini vähän kuivattua sipulia. En tiedä maistuuko se yhtään miltään mutta ehkä se on alkua sille että oppisin syömään sitä tuoreenakin.

Huomasin sattumalta että nyt on taas saatavana ilmaisia e-kirjoja, jos harlekiini ei ole kirosana (tuossa valikoimassa on kaikenlaista).

Nuo kirjat sain siirrettyä puhelimeeni, yllättävän helposti langattoman verkon yli niin että piti ladata vain yksi ohjelma. Toisin kävi viime viikonloppuna kun yritin rikkoa itseni kanssa tekemääni sopimusta siitä etten osta yhtään kirjoja ennen kuin olen päässyt seuraavaan tavoitepainooni (se ei ole onneksi kaukana, vaikka välillä tuntui siltä että laihtuminen ei edisty millään. Parempi kai on kuitenkin laihtua hitaasti ja opetella uusia elämäntapoja, olen nyt viettänyt uutta elämää yli kaksi kuukautta ja se sujuu vieläkin ihan hyvin. Lopullinen tavoite on vielä viiden kilon päässä, silloin olen juuri ja juuri normaalipainoinen, nyt olen suunnilleen puolessa välissä urakkaa. Tällä vauhdilla olen tavoitteessani kesän alussa). Haluamaani kirjaa ei löytynyt tavallisista e-kirjakaupoistani, joten kokeilin yhtä joka löytyi yhden lukuohjelman kautta (minulla oli niitä kolme). Siellä kirja oli, ostin sen ja kaikki sujui hyvin saakka kun yritin ladata sen, se ei onnistunut tuossa ohjelmassa (tuo ostaminenkin vaati rekisteröitymistä ja ties mitä). Kävi ilmi että he ovat siirtyneet tukemaan toista lukuohjelmaa, latasin sen ja yritin ladata kirjan. Ei onnistunut ennen kuin ilmoitin Adobe ID-tunnukseni, mikä vaati vierailua Adoben sivuilla kun en muistanut tunnustani tai salasanaa. Ja sitten viimein kirja alkoi latautua kunnes ruutuun ilmestyi hämärä virheilmoitus ja lataus päättyi. Päätin että kokeilen sitten ladata kirjan tietokoneelle, jos se toimisi paremmin. Silloin lopulta kävi ilmi ettei kirjaa voi ladata, jos on Yhdysvaltojen ulkopuolella, se ei käynyt ilmi mistään ja rekisteröityessä kysyttiin maakin, joten luulisi heidän varautuneen ulkomaalaisiin asiakkaisiin. Ja tietenkään valitussähköpostiini ei ole vastattu.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin