12.4.2011

Tiistai


Kirjastoon oli ilmestynyt lappuja osana kulttuurivuotta, ilmeisesti ja arjen löytöretkeilyä. Ne antoivat ohjeet sattumarunojen tekemiseen. Ensin valittiin joku numero ja sitten etsittiin sen mukainen hylly, hyllystä kirja, kirjasta sivu ja sivulta lause ja sitä toistettiin tarpeeksi monta kertaa. 4 oli vähän huono luku kun monissa kirjoissa sillä ei ole vielä tekstiä, siis muuta kuin bibliografisia tietoja (mikä minun olisi pitänyt tajuta, niin monta kirjaa kun olen kuitenkin, mutta piti valita esimerkiksi suosikkiluku ja 22 tuntui vaativan liian paljon laskemista) niin huijasin vähän, mutta lauseet ovat kuitenkin sattumallisia. Tuntui vähän hassulta vaeltaa hyllyltä toiselle, yritin olla niin ettei minua olisi huomattu. Tuo ei ole varsinainen runo mutta yllättävän järjellinen tarina. Sitä en tiedä kummalla on tuo "kyky", mutta luulen että Truman osaa soittaa pianoa koskettamatta sitä, toisessa huoneessa. Ja Sten on syystäkin hämmentynyt.


Sain valmiiksi kevätoksat, tällä ohjeella. Silkkipaperini on vähän liian neonpunaista eivätkä ne näytä oikein kirsikankukilta mutta ihan hauskoja silti. Ja aika vaivalloisia tehdä, niihin meni useampi päivä.


Olen aika iloinen näistä mukeista.

2 kommenttia:

Laiza kirjoitti...

Olipas hauska sattumaruno =D

Maana kirjoitti...

Hauska idea tuo sattumaruno! Olen muutaman kerran jo kulkenut kirjastossa noiden lappusten ohi, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä itse. Tuo kokoamasi runo oli kuitenkin sen verran inspiroiva, että täytyy varmaan ensi kerralla kirjastossa vähän vaellella käytävillä ja kokeilla. :)

Blog Widget by LinkWithin