13.9.2005

Jos osaisi uida

Joskus minä tunnen olevani kelpaamaton valitsemalleni alalle tai ylipäätään mihinkään. Hukun töihin, ahdistun, niistä muodotuu kauhea ylitsepääsemätön este. Ei auta vaikka tietäisin selviäväni niistä, aikataulussa ja tarpeeksi hyvin. Joskus pysyn pinnalla, se on hieno tunne.

Koulu vie kaiken energiani. Minulla ei ole voimia yksityiselämään.
Nukuin huonosti ja liian vähän, olin koululla puoli yhdeksästä viiteen, tai vähän yli.
Aamulla olin projektien aloitusseminaarissa. Olin siellä viime vuonnakin, enkä saanut suoritettua. Nyt tuntui nololta olla vuotta alempien mukana (minähän aina selviän kaikista koulutöistä ajoissa). Onneksi opettajissa on se rento mies jolle lähetin työhakemuksen. Hän osaa rohkaista. jouduin selittämään kylmiltään viime vuotista projektiamme (se ei oikein sujunut). Kävin animaatiokurssilla piirtämässä tikku-ukkotytön kävelemässä kaukaisuudesta lähelle. Toimi yllättävän hyvin. Huomenna hänen pitäisi nostaa maasta ilmapallo ja nousta ilmaan. Yrityshautomotapaamisessa piirsin sivun täyteen pieniä eläimiä (luentomuistiinpanoni koostuvat lähinnä niistä). Sain sovittua henkilökohtaisen ajan ensi viikolle. Hautojat olivat hyvin yrittäjämäisiä. Paikalla oli kolme poikaa ryhmästäni, yksi tuttu tyttö, kaksi taikuria ja muutama muu.

Olen alkanut epäillä etten sittenkään ole laiska. Tai saamaton. Minua kuvailtiin tänään todella aikaansaavaksi.

Opintoihini kuuluu kymmenen opintoviikkoa projektiopintoja, sain viime vuonna suoritettua ehkä neljä. Minun piti tehdä töitä vaihdossa ollessani mutta siellä minulla oli muita, kiinnostavampia opintoja ja olin koko ajan todella väsynyt. tein työt niin nopeasti kuin pystyin.
Minun pitäisi tehdä tänä vuonna opinnäytetyö, noin 6 ov produktiota ja 4 kirjallista. Voin aloitta sen vasta kun olen suorittanut projektin.
Minulta puuttuu harjoittelua 16 ov. Voisin ehkä saada kymmenen opintoviikkoa hyväksiluettua aiemmista opinnoista tai työkokemuksesta, sitä kyllä riittää. Teen työharjoittelua etänä, sitäkin pitäisi ehtiä tekemään.
Yrityshautomosta pitäisi saada 6 opintoviikkoa, se ei tunnu liian pahalta, laajuudeltaan tai sisällöltään.
Sitten on animaatiokurssi, e-commerce ja viime vuonna rästiin jäänyt kirottu viestintäoikeus.
Sitten saattaisin valmistua. Jos ajattelen koko työmäärää tuntuu siltä että hukun. Se täytyy jakaa pieniin osiin.

Särkylääkekin loppui. Onneksi on jotain reseptivapaata, se ei ehkä auta. Nyt ei ole huono olo, toivottavasti ei tulekaan.

Tein päätöksen etten tee viikonloppuina töitä ellei ole aivan pakko. Enkä iltaisin, jos pääsen koulusta neljältä.

Lääkärilaskukin tuli. Rahatilanne on vähän huono.

2 kommenttia:

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Minulle toivottavasti riittää nukkuminen ja liikkuminen, jos niitä saisi harrastettua tarpeeksi.

Timo kirjoitti...

Projektiopintoja - hieno kaksimerkityksisyys!

Blog Widget by LinkWithin