14.4.2007

Millainen minä olen?
Mä oon hyvä piirtämään, mutta haluaisin olla parempi. Mä osaan myös jonkun verran leipoa, vaikka ne aika usein epäonnistuu.
Mä haluaisin kanssa olla vähän laihempi. Ja ratsastaa paremmin.
Luonteeltani mä haluaisin olla vähän rohkeempi.
Mulla on jonkun verran ystäviä, mutta mä en oo niitten kanssa kovinkaan paljon kovinkaan paljon. Mun perheeseen kuuluu isä, äiti, pikkusisko ja akvaario. Mä tuun niitten kanssa hyvin toimeen, varsinkin akvaarion.
Mä haluisin tulla arkkitehdiksi, mä en oikein tiedä miksi. Mutta ois kiva olla arkkitehti tai sitten ei.
Mä haluisin hevosen, mutta meillä ei oo rahaa ja mä oon allerginen. Mä haluisin piirtää ja maalata paremmin. Mä haluisin osata soittaa jotakin soitinta. Ja mä haluisin että mä olisin onnellinen.
Mä pidän paljon luonnosta ja eläimistä varsinkin hevosista. Mä kuuntelen aika paljon musiikkia ja katon telkkaria. Joskus mä käyn mun yhden kaverin kanssa kävelemässä.
Mä haluisin olla erikoisemman näköinen. Mä aattelin että mä värjään mun hiukset sinisiksi tai violeteiksi.


Suursiivouksessa löytyy kaikkea kiinnostavaa, niin kuin tuo ylläoleva teksti, jonka 14-vuotiaana kirjoitin oudolla valinnaiskurssilla, jossa harjoiteltiin ihmissuhdetaitoja. Äitini halusi että menisin sinne, ja kai itsekin halusin. Olin vain kauhean ujo ja muut tunsivat kaikki toisensa, mutta eivät sentään olleet kiusaajia (totta kai tuollaisella kurssilla on vain kilttejä tyttöjä eikä niitä jotka oikeasti saattaisivat hyötyä siitä).
En tiedä miksi kirjoitin sen puhekielellä, se saa tekstin kuulostamaan vielä hölmömmältä (olen silti sitä mieltä että olin ihan fiksu teini...). Aika paljon on muuttunut, luovuin akvaariosta ja arkkitehtihaaveista lukiossa, mutta voisin edelleenkin ottaa siniset hiukset ja kohta pitäisi mennä yhden kaverin kanssa kävelemään. Nuo teini-iän kävelyt olivat vähän samanlaisia kuin nykyiset Tristiksen kanssa, vaikka tuo kaverini olikin aivan erilainen. Kävelimme ympäri lähiseutuja ja juttelimme vaikka mistä, tosin ei mistään stereotyyppisen teinimäisestä kuten vaikka pojista. Taisimme ehkä puhua lähinnä hevosista (tapasin kerran yhden ihmisen joka heti tavattuamme sanoi minun näyttävän entiseltä hevostytöltä).

Siivous etenee aika hitaasti, vaikka suuritöisimmät paikat olen käynyt läpi. Tänään karsin lipastoa jossa säilytän koulu- ja työpapereita, piirustuksia ja muita kiinnostavia papereita. Pari kassillista tuli täyteen. Tavoitteenani oli saada makuuhuoneeni siivottua tänään ja keittiö ja kylpyhuone huomenna mutta se ei onnistunut. Ehkä siivoan huomenna koko päivän.

Aamulla kohtasin pyykkituvassa tyypin joka melkein viisi vuotta sitten opetti minua käyttämään linkoa, jota ilman kuivausrumpu ei kuivata kunnolla. Hän on vähän pelottava, vähän punkkarihenkinen, mutta asiantunteva pyykin suhteen. Yhden koneen linkousominaisuudetkin olivat helvetin hyvä. Emme tunne toisiamme, enkä tiedä tunnistaako hän minut, hän on yksi harvoja naapureitani jotka tunnistan. Toinen on kiinalainen nainen johon törmään myös pyykkituvassa ja harrastamme pyykkäys-small talkia, englanniksi.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin