5.6.2008


Lähimetsäni on outo, osa x:
Kallion laella notkelma jossa kasvaa juolukkaa, suopursua ja jotain niittyvillan tapaista.

Tänään aamukävelylläni kuljin polkua jonka varrella kuulin eilen sen oudon linnun. Se lauloi tänäänkin mutta ei niin kuin muistikuvissani, vaikka se olikin selvästi sama lintu (ja edelleen pieni ja rusehtava). Uusi ehdokkaani on sirittäjä. Wikipedia sanoo että se asuu "rehevissä korkearunkoisissa lehtimetsissä sekä sekametsissä, missä runsaasti lehtipuita. Pensaskerros ei saa olla tiheää, mutta kenttäkerroksessa saa mielellään olla runsaasti sananjalkoja tai saniaisia." Tuo on juuri sellainen paikka. Ja se on pieni ja sillä on vaalea maha. Ja se on tavallinen Etelä-Suomessa.

Sain eilen jumpattua pitkästä aikaa, se teki hyvää. Toivon että saisin painoni nousun kääntymään toiseen suuntaan, se on tällä hetkellä vähän ikävissä lukemissa.

Minulla on taas pienilahjakriisi lahjaperfektionismin takia. Isälläni on syntymäpäivä parin viikon päästä ja siskollani heinäkuun alussa, tiedän mitä haluan antaa heille lahjaksi mutta en ole varma saanko toteutettua ideoitani tarpeeksi hyvin ja minusta tuntuu siltä kuin minulla olisi kauhea kiire lahjojen kanssa vaikka ei tietysti ole. Aloitin kuitenkin tänään isäni lahjan tekemisen, ei tarvitse ainakaan ajatella sitä sitten.

Olen pirteämpi kuin alkuviikosta mutta jotenkin en saa kirjoitettua mitään järkevää. Minulla on melkein flunssainen olo, se saattaa tietysti olla allergiaakin paitsi että ruumiinlämpöni on koholla ja se ei kai johdu allergiasta. Mutta aurinko saattaa aiheuttaa minulle kaikenlaisia outoja oireita.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin