3.11.2008

Kotona taas

Helsingin reissuni meni paremmin kuin pelkäsin. Ehdin kaikkiin kulkuvälineisiin ja sain tavarani hyvin säilöön ja ehdin ostamaan Kaakaopuusta hyviä konvehteja (en voi käydä kampissa ilman että käyn siellä) ja ostettua matkailijalipunkin. Metro on yksi suosikkipaikoistani Helsingissä (mieleni voisi muuttua jos joutuisin kulkemaan sillä joka päivä), korkeat liukuportaat tietysti hirvittävät minua mutta en voisi kuvitellakaan käyttäväni hissiä. Pieni pelko kuuluu siihen hauskuuteen.
Ehdin kirjamessuille juuri ajoissa vaikka minulla olikin vaikeuksia löytää osastoamme, ne oli numeroitu vähän kummallisesti minusta. Seisoin siellä pari tuntia ja myin kirjoja jonkn verran ja yritin vastailla kysymyksiin kirjoista joista en tiennyt mitään. Vaelsin ihmisjoukoissa ja näin pari tuttuani ja käytin aika hillitysti rahaa.
Illalla löysin Tolkien-miitti-ihmiset ja matkustin heidän kanssaan ratikalla Töölöön (käytin matkan aikana kaikkia Helsingin joukkoliikennevälineitä). Ravintola oli mielenkiintoisesti sisustettu ja ruokakin aika mielenkiintoista, pääruuassani oli kanaa ja päärynää ja kanelia. Minä olisin ollut siinä vaiheessa ollut valmis nukkumaan mutta menin muiden mukana baariin, onnistuin pysymään valveilla valomerkkiin. Yritimme saada tilataksia kolmen aikaan kauheassa myrskytuulessa mutta se ei onnistunut ja menimme yöbussilla Herttoniemeen. Muut jatkoivat juhlimista ja minä yritin nukkua. Jossain vaiheessa heräsin siihen että kolme poikaa istui ehkä metrin päässä sohvalla ja lauloi Celine Dionia. Sitten nukahdin ja nukuin ihan hyvin (olen aika hyvä nukahtamaan, metelissäkin). Lähdin aamulla ennen kuin muut paitsi yksi olivat heränneet. Löysin metroaseman helposti, ajoin Kamppiin ja kävin syömässä aamiaisen mukavassa kahvilassa ja hain tavarani ja etsin bussiin. Matkalla pääsin näkemään Lahden aikojeni tuttuja paikkoja, kuten linja-autoaseman ja Vääksyn kauneimman talon.
Ja sitten olinkin Jyväskylässä. En tehnyt äidin luona juuri mitään, lähinnä nukuin ja söin ja leivoin ja vähän ulkoilin. Siskokin kävi kylässä, oli hauskaa nähdä häntä.
Lauantaina ajoimme räntäsateessa Kuopioon katsomaan mummoani ja ukin hautaa.

Palasin kotiin vasta eilen, jotenkin ei tehnyt mieli palata arkeen. Tänään oli kuitenkin lääkärille aika joten oli pakko tulla takaisin. Lääkäri oli taas vanha tuttu ja sain uuden ajan kuukauden päähän, laboratoriolähetteen ja kokeilupakkauksen uudesta lääkkeestä, jos se vaikka väsyttäisi vähemmän kuin vanha Cymbalta (ja ainakin se on halvempi). Mielenkiintoista nähdä saanko taas yhtä mielenkiintoisia sivuoireita kuin helmikuussa. Ensi viikon perjantaina olen menossa sinne käsityömessuille, toivottavasti olen ainakin silloin kunnossa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Cipralex?
Hei ne on sivuvaikutuksia, kun taas oireet ovat niitä, joiden poissapysymiseksi niitä lääkkeitä syöt ;)

t. Maria

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Ei, tuo näyttää olevan nimeltään Optipar, vaikuttava aine paroksetiini. Toivon että tuo sopii minulle, kolmen kuukauden annos näyttää maksavan suunnilleen puolet Cymbaltan kuukausiannoksesta. Ei sekään kauhean kallista ole mutta minun tuloissani kolmekymppiä kuussa on paljon.
Minulla menevät vähän oireet ja vaikutukset sekaisin välillä :)

Blog Widget by LinkWithin