23.7.2005

Olen kateellinen tämän syksyn uusille opiskelijoille. Minäkin haluan muuttaa uudelle paikkakunnalle, uuteen asuntoon ja aloittaa uudessa koulussa. En halua valmistua ensi vuonna.

Minulla ei ole muita mahdollisuuksia kuin yrittää löytää oikeita töitä ensi vuonna. Haluaisin jatkaa opiskelua mutta samalla alalla en voi tehdä oikeastaan mitään. Voisin hakea Taideteolliseen korkeakouluun, minulla olisi mahdollisuus tehdä maisterintutkinto kahdessa vuodessa kun alempi korkeakoulututkinto löytyy. Se kiinnostaa mutta en halua muuttaa Helsinkiin, Taikiin pääseminenkin saattaisi olla vaikeaa. Aion kuitenkin yrittää jos ensi keväänä tuntuu olevan pulaa tekemisestä.
Kulttuurialalla ei ole amk-jatkotutkintoja, ja vaikka olisikin niin ne vaativat työkokemusta. Olen harkinnut ammatilliseksi opettajaksi kouluttautumista mutta sekin vaatii työkokemusta enkä muutenkaan tunne olevani vielä kypsä opettajaksi, olen liian nuori. Mutta tulevaisuudessa se kiinnostaa. Samoin taiteen perusopetuksen pedagogiset opinnot, sain itse niin paljon irti kuvataidekoulusta että haluaisin tarjota sen kokemuksen muillekin. Kuvittelen etten olisin aivan huono opettaja mutta voin olla väärässäkin.

Laskuri sanoo että viimeisen vuorokauden aikana täällä on käynyt 136 vierasta. Jos edes puolet heistä on lukenut tekstejä olen tyytyväinen ja yllättynyt. (täytyy tunnustaa että eilisen seurasin laskuria koko päivän ja jännitin saanko 60 kävijää) En kirjoita (pelkästään) itseäni varten.
Hakusanat joilla tänne on päädytty taitavat kertoa aika paljon elämästäni:
protu
arne jacobsen kopio (löytyy tuuletin-kuvasta, tai saattaa se olla aitokin, joka tapauksessa hieno. Ja hyvä työtuoli, yllättävää kyllä)
näkymätön tyttö
tyttö
tyttö
ensimmäiset rintaliivini
vyötärö laihaksi

Aika tyttömäinen olen.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin