9.11.2007

Heräsin kolmelta siihen että joku nainen kiljui alakerrassa. Yritin kuunnella kuulostiko hän hätääntyneeltä, ei, lähinnä vain vihaiselta. Luulen että se oli sama nainen joka on aiemminkin huutanut alakerrassa, ilmeisesti miehelleen. Nytkin kuului miehenkin ääni välillä ja kun hänkään ei kuulostanut avun tarpeessa olevalta, yritin nukkua mutta en tietenkään onnistunut vähään aikaan. Jollain tavalla huvittavaa että näin kävi sinä iltana jolloin olin mennyt ajoissa nukkumaan ja jonka jälkeen minun oli tarkoitus herätä aikaisin ja alkaa tekemään pirteänä tärkeitä juttuja jo heti aikaisin aamulla. Toiveajattelua.
Minulla menee tietysti paremmin kuin noilla kahdella ja varsinkin heidän mahdollisilla lapsillaan. En kyllä usko heidän olemassaoloonsa, en tunne naapureitani kovin hyvin mutta olen aika varma ettei tässä rapussa asu lapsia. Tai jos asuu niin he ovat hyvin äänettömiä. En myöskään usko että tuo riitelevä pariskunta olisi samaa porukkaa kuin liian kovaäänisen hevin kuuntelijat mutta ei sitä koskaan tiedä. Aika rauhallista täällä kuitenkin on (verrattuna esim. siihen mitä eräs siskoni kaveri oli sanonut, että tämä on kauheaa slummia ja että harva se päivä joku ammutaan, ei ollut tietysti ihan vakavissaan mutta tällä lähiöllä ei ole ehkä paras mahdollinen maine, ainakaan esteettisesti). Yöllä minusta alkoi kyllä vähän tuntua siltä että asuntoni on liian suuri ja että oikeastaan joskus voisin asua pienemmässä asunnossa keskustan liepeillä, mutta vasta sitten kun minulla on varaa muuhunkin kuin 19 neliöön sielläpäin. Eikä minulla kyllä ole mitään halua muuttaa, eikä varaakaan siihen.

Olen iloinen siitä että sain pakotettua itseni ulos tänään. Olen ollut tällä viikolla niin väsynyt ja surkea ja ehkä sairas etten ole kauheasti ulkoillut, sääkin on ollut masentava. Tänään kävin sateesta välittämättä kirjastossa ja kaupassa, ei se tietenkään riitä päivittäiseksi ulkoiluksi mutta en jaksa välittää ja olin tyytyväinen tuohonkin. Huomenna taidan lähteä kaupungille, ehkä jopa pyörällä jos ei myrskyä.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin