9.1.2008

Tänään minulla on onneksi paljon parempi olo, vain se tavallinen pieni ahdistus kiusana eikä itketä. Ei tämäkään ole minusta kyllä ihan terve olotila kun sitä on jatkunut jo reilun vuoden ja päätös lääkärille menemisestä tuntuu edelleen hyvältä. En saanut lääkärin nimestä selvää muuta kuin sen että se oli aika erikoinen ja kyseessä oli ehkä nainen. Minun on helpompi puhua naisille, joten se olisi ihan hyvä juttu. Toivon että hän on ihminen jolle pystyn puhumaan mutta kerron kyllä kaikki oireeni vaikka hän vaikuttaisikin tylyltä, tai ainakin yritän.
Äitini soitti vielä illalla. Hän auttoi minua todella paljon edellisen pahan ahdistuskauteni aikana ja toimitti minut psykologin puheille, olen hänelle siitä kiitollinen. Hänen soittonsa tuntui mukavalta, vaikka toivoisinkin ettei hän kauheasti huolehtisi minusta mutta ehkä äidit eivät voi olla huolehtimatta?

Yritän järjestää itselleni mahdollisimman paljon hauskuutta, edullista ja mahdollisimman terveellistä tietysti (olen aika iloinen siitä etten eilenkään ostanut karkkia vaikka aikaisemmin tällainen olo olisi ollut hyvä tekosyy, ehkä pääsen taas kiinni karkittomaan arkeen). Tänään minun pitää mennä hoitamaan byrokratiaa, verotoimistoon ja palauttamaan pelottavaa asumistukihakemusta (minulla on varmaan kaksikymmentä liitettäkin). Tuo ei nyt ole kauhean hauskaa mutta ajattelin yhdistää samaan reissuun neuletapaamisen ja kävellä kaupungille jos vain jaksan. Viikonlopuksikin on vähän suunnitelmia.

Nukuin viime yönkin hyvin, menin aika aikaisin nukkumaan ilman hakkaavaa sydäntä ja itkuisuutta (toisin kuin parina viime yönä) ja vaikka heräsinkin kolmelta nukahdin helposti uudestaan ja nukuin melkein seitsemään. Melkein yhdeksän tuntia unta, aika mukavaa.

3 kommenttia:

Veloena kirjoitti...

Aidit OVAT aivan mahdottomia huolehtimaan! ITsekin juuri kerroin omalleni tekstarilla, etta aiomme kavella taalla kaupungista lentokentalle, se on vain 5 km iso9a selkeaa tieta ja meilla on kartta ja kaikkea, ja aiti sai selvasti kauhean huolikohtauksen ja hairikoi tekstareilla, etta ottakaa nyt ihmeessa taksi...

JOskus sita miettii, mita aidille uskaltaa sanoa, kun se kuitenkin huolestuu usein iahn turhaan eika tahtoisi kuormittaa sita.

Johannes Knektman kirjoitti...

"mutta ehkä äidit eivät voi olla huolehtimatta?"

Eivät, eivätkä isätkään. tai ainakaan tämä isä. Kun olin 35 vuotias ja huolissani tuolloin 17-vuotiaasta tyttärestäni kysäisin äidiltä että milloin lapsi on niin vanha ettei hänestä enää huolehdi, niin äitini vastasi "En minä tiedä...".

"JOskus sita miettii, mita aidille uskaltaa sanoa, kun se kuitenkin huolestuu usein iahn turhaan eika tahtoisi kuormittaa sita."

Äitisi huolehtisi joka tapauksessa, ja vielä enemmän jollet kerro hänelle mitään... Missähän se mun tyttöni nyt on? Se on vasta 22-vuotias lapsi mitenkähän se pärjää? Tuo muuten ei ole vitsi, minä aivan oikeasti ajattelen välillä noin (Varsinkin kun tyttäreni nykyisin on viikonloppuisin yötöissä tekisi mieleni mennä saattamaan hänet junalle) ja nyt kuvioihin on jo tullut lapsenlapsestani huolehtiminen. Vanhemman elämä on huolta... mutta ei sentään unohdeta iloa, ylpeyttä jne. (Sitäpaitsi välillä saan huolehtimisestakin jonkinlaisia kiksejä -- juu olen jotenkin outo)

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Veloena, onhan se huolestuttavaa jos lapsi on maailmalla kävelemässä :)

Johannes, en ole oikeastaan miettinyt onko isäni huolisaan minusta. Hän vaikuttaa aina siltä että kuvittelee minun selviävän. Hän tietää että olen ollut ahdistunut mutta en tiedä miten paljon hän tietää nykyisistä ongelmistani. En ole vielä kertonut hänelle siitä että olen menossa lääkärin mutta aion kyllä.

Blog Widget by LinkWithin