24.4.2008

Tapasin eilen yhden blogiystävän kahvilla (tai Earl Grey rooiboksella, mikä kuulostaa kummalta mutta oli ihan hyvää, jos se edes oli sitä) ja olin hänen mukanaan lastenvaateostoksilla. Useimmat lastenvaatteet tuntuvat olevan todella tylsiä ja aina niitä sinisiä ja punaisia mutta Lindexissä oli niin hauskoja vaatteita että voisin melkein itsekin käyttää niitä (jos olisin 90-senttinen). Hauskoja eläimiä ja retrokukkia ja kirkkaita värejä, jos minulla olisi joskus lapsi hän saisi käyttää (kärsiä?) sellaisia.
Minusta kyllä tuntuu että on aika epätodennäköistä että minulla olisi joskus jälkikasvua mutta ei sitä koskaan tiedä. Minulla ei ole mitään erityisen voimakkaita mielipiteitä lisääntymisestä, puolesta tai vastaan, tällä hetkellä en tunne siihen halua enkä tunne olevani valmis vanhemmaksi (en oikein tunne olevani valmis seurustelemaankaan), mutta olen oppinut sen ettei ikinä voi tietää ja ehkä minuun joskus iskeekin vauvakuume tai kohtaan miehen jonka kanssa haluan perustaa perheen. Houkuttelevin rooli minusta olisi ehkä lesbosuhteen ei-synnyttävänä vanhempana mutta siinä on tietysti se huono puoli etten ole lesbo ja suhde naisen kanssa tuntuu yhtä epätodennäköiseltä kuin miehen. Ja tunnen olevani romanttisesti ehkä enemmän miehiin suuntautunut, en ole koskaan varsinaisesti ihastunut naisiin, tai samalla tavalla kuin miehiin. En ole kyllä ihastunut keneenkään ties miten pitkään aikaan.

Uskalsin tutkia tilejäni ja yllätyin siitä että minulla olikin rahaa, ei kauheasti mutta enemmän kuin kuvittelin (pelkäsin että molemmat tilit ovat miinuksella) ja minulla näyttäisi olevan varaa matkustaa Helsinkiin. Olen keksinyt tekemistäkin, Ateneumin Pekka Halos-näyttelyn ja yhden lankakaupan josta olen kuullut puhuttavan ja vierailun Akateemisessa kirjakaupassa (olen ihastunut yhteen kynämalliin jota olen löytänyt vain sieltä). Luulen että lähden sinne vapun jälkeisenä maanantaina, jos aikatauluni nyt sallii matkustuksen, jos joku haluaisi vaikka käydä kahvilla kanssani.

Olen käyttänyt vapaa-aikani lähinnä kevätneuleeni tekemiseen. On se edennytkin, hihat ovat melkein valmiit ja sitten ne pitää vain yhdistää vartalo-osaan ja neuloa hartiaosuus (neulominen aloitettiin helmasta). Hieman jännittää sen sopivuus. En ole ihan varma väristäkään, se on mielestäni vähän harmaaseen vivahtavaa vihreää mutta pelkään että se onkin oikeasti mintunvihreää ja se olisi tietysti noloa. Pinkki ja lila ja minttu ovat jotenkin sellaisia värejä joita minun on vaikeaa kuvitella pitäväni.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin