17.6.2008

Puhelin, väsymys ja väärinjaettu posti

Olen päässyt tänään harjoittelemaan puhelinasioimista taas ja se sujui ilman suurempaa jännitystä. Piti ilmoittaa työkkäriin että olen matkoilla seuraavan viikon, jos he vaikka sattuisivat lähettämään työhöohjausmääräyksen sillä aikaa kun olen poissa (aika epätodennäköistä kun he eivät ole olleet kauhean kiinnostuneita minun työllistymisestäni mutta ei sitä koskaan tiedä). Toinen puhelu johtui omasta typeryydestäni, maksoin yhtä laskua verkkopankissa ja se meni vahingossa luottokortiltani eikä käyttötililtä. Vanhassa verkkopankissa se ei onnistunut niin en aina muista tarkistaa miltä tililtä olen maksamassa ja huomasin virheen vasta kun luin että luottotililtä maksetuista summista peritään parin prosentin maksu. Se on tietysti ikävää mutta laskun summa oli niin pieni että maksu jää muutamaan kymmeneen senttiin niin ettei minullekaan sillä ole niin väliä. Olin aika varma siitä ettei asialle voi tehdä mitään mutta soitin kuitenkin varmuuden vuoksi pankin asiakaspalveluun, ettei jäisi harmittamaan etten edes yrittänyt. Ei sille voinut mutta eipä tuo ole mikään kauhea katastrofi. Täytyy vain muistaa varata sen verran rahaa luottokorttilaskuun. Ehkä tulevaisuudessa muistan tarkista viitenumeron ja vastaanottajan tilitietojen lisäksi myös oman tilini.

Nukuin viime yönä kohtuullisen hyvin mutta olen väsyneempi kuin vaikka eilen ja aivoni tuntuvat jotenkin hitailta. Yritän pakata mutta minulla on vaikeuksia päättää mitä tarvitsen mukaan. Sää näyttää niin vaihtelevalta että en oikein tiedä vaatteita pitäisi ottaa mukaan. Yritän myös pakata kevyemmin, minulla on tapana varustautua jokaiseen mahdolliseen tilanteeseen. Toisaalta, jos jaksan kantaa rinkkani vähän painavampanakin niin en tiedä miksi en voisi pakata kaikkea mitä kuvittelen tarvitsevani. Menomatkalla minun ei tarvitse kantaa sitä juurikaan ja tulomatkallakin pisin kantomatka on ehkä pari sataa metriä. Mutta kaikki mahdollinen ei mahdu laukkuun joten jotain pitää karsia. En tiedä pärjäänkö yksillä kengillä, pitäisikö ottaa toisetkin mutta mitkä, kävelykengät vai lenkkarit? Entä kuinka monta pitkähihaista tarvitsen ja kuinka usein voin pestä siellä pyykkiä, riittääkö kolme paria sukkia (jos olettaa että on niin lämmintä ettei niitä varmaan tarvitse. Matkustan nykyään niin harvoin että joten pakkaamisrutiinini on päässyt katoamaan.

Minulla oli jaettu tänään vahingossa naapurini kirje, täytyy uskaltaa käydä tiputtamassa se hänen postiluukustaan. En tunne seinänaapureitani, oletan että tuo ihminen on hyvin nuori mies päätellen hänen vieraistaan, mutta se ei tietenkään kerro mitään. Itse sain yhden laskun, sen jonka maksoin väärin ja yhden Bookmooch-kirjan, joka saapui sopivasti matkalukemiseksi.

Kohta pitäisi lähteä sateeseen palauttamaan yhtä kirjaa joka jäi viemättä kun kävin kirjastossa viime viikolla, kuvittelin että siinä olisi ollut vielä laina-aikaa mutta eräpäivä olikin ensi maanantaina. Minun pitäisi käydä kaupassakin ostamassa jotain lounaaksi kelpaavaa mutta en voi mennä sinne ennen kuin kirjasto aukeaa kahdeltatoista, en halua tehdä kahta retkeä sateessa, ja minulla alkaa olla vähän nälkä.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin