17.9.2008

Unta ja ompelua ja (luulo)tautia ja syyshattu

Yritykselleni nukkua pitkään kävi vähän hassusti. Taisin herätä joskus neljän viiden maissa ja nukahdin uudestaan. Lopullisesti heräsin joskus kuuden jälkeen ja yritin nukahtaa uudestaan ja pääsin jonkinlaiseen puoliuneen kunnes ennen seitsemää kaupunki aloitti tietyöt ikkunani alapuolella. En tiedä mitä he tekivät mutta kuulosti siltä kuin he olisivat hakanneet asfalttia palasiksi.

Muistan kun viime vuonna harkitsin eräälle työväenopiston kurssille ilmoittautumista (mutta minulla ei ollut rahaa, se oli liian kaukana) niin ajatus siitä että olisin sitoutunut tiettyyn aikatauluun tuntui vähän ahdistavalta. Nyt minusta tuntuu mukavalta että minulla on säännöllinen harrastus, pitkästä aikaa. Edellinen kerta taisi olla vuonna 2000, työväenopiston piirustuskurssi (sellainen tekisi nytkin hyvää mutta niitä ei järjestetä lähelläni ja tunnen itseni sen verran hyvin että tiedän että harrastuspaikan pitää olla lähellä, ei minulla olisi varaa toistuviin bussimatkoihinkaan). Tai on minulla tietysti säännöllisiä harrastuksia, mutta ei sellaisia joita harrastetaan muiden seurassa ja opettajan johdolla.
Ompelukurssilla oli siis eilenkin hauskaa. Sain piirrettyä hameeni kaavoja, mutta en vielä leikattua niitä irti paperista (tai oikeastaan muovista, kaavojen piirtäminen on muuttunut sen jälkeen kun olen harrastanut sitä viimeksi). Onneksi, tajusin nimittäin myöhemmin että olin tehnyt virheen muutamaan saumanvaraan (piirsin nekin kaavaan opettajan neuvosta).

Olen vähän huolissani vasemmasta kädestäni. Sen pikkusormi ja nimetön ovat oudon tuntuiset, eivät varsinaisesti tunnottomat mutta vähän sinne päin tai vähän pistelevät tai jotain sellaista. Niskani ovat aika jumissa, ehkä se johtuu siitä. Olen yrittänyt voimistella ja venytellä mutta se ei tunnu vielä tehoavan. Ehkä syynä on tyyny jonka otin käyttöön vähän aikaa sitten.
Minulla ei ole muutenkaan ihan terve olo. Vähän jotenkin flunssainen.

Olen suunnitellut tämän syksyn hattua. Haluan siitä hattumaisen, en pipoa ja haluan että se on vähän huovutettu, löysin siihen sopivan ohjeenkin jota voin soveltaa. Ostin keväällä oranssinpunaista lankaa, joka sopii tarkoitukseen hyvin (se on suoraan lampaankasvattajalta ostettu, oletan että se on huopuvaa). Sitä ei ole ehkä tarpeeksi ja muutenkin siihen olisi hauska yhdistää jotain muuta väriä joten purin kädenlämmittimen jonka sain alkuvuodesta neulevaihdosta ja jota en ole ikinä käyttänyt, se on vaihtelevansävyistä vaaleanpunaista, tai oikeastaan fuksiaa tai magentaa tai jotain sellaista. Pidän intialaisista väriyhdistelmistä, nuo oranssinkeltaisen huivini kanssa ovat vähän sinne päin. Sellaiset värit toimivat ehkä parhaiten etelän auringossa mutta ehkä ne piristävät minua Turun pimeydessäkin.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin