17.5.2010

Maanantai (lähinnä valitusta)

Kesä vähän yllätti minut, niin kuin aika monet muutkin. Huomasin esimerkiksi ettei minulla ole oikein työkelpoisia hameita, vaikka tuolla ei kyllä olla erityisen muodollisia. Ja se johti minut perjantaina vaatekauppoihin (taas, tuntuu siltä että vaatteidensovittamisesta on tullut uusi harrastukseni, en ole kyllä ostanut kauheasti) ja kotiin lähti kevyet kesähousut ja paita, jota olen himoinnut lokakuulta mutta nyt se oli puoleen hintaan. Ja kangasta siistiin ja kevyeen hameeseen.
Kesän myötä alkaa jokavuotinen valitukseni: inhoan kuumuutta. Tai paremminkin, se inhoaa minua ja tekee minusta toimintakyvyttömän. Valitettavasti kodissani on juuri sopivat olosuhteet niin että kesä pitää viettää pimennysverhojen takana (jos joskus muutan haluan paljon varjoa ja pohjoisen puoleiset ikkunat, sunnuntaina sisällä oli 29 astetta lämmintä). Se että sanotaan että pitäisi nauttia lämmöstä niin kauan kuin sitä kestää saa minut näkemään punaista (ja olisi mielenkiintoista tietää miten olisi tarkoitus nauttia siitä). Ja jos kehtaa valittaa kuumuudesta niin saa kuulla ettei saa, kun on äsken valittanut kylmyydestä (tekisi mieli kommentoida sille Facebook-tuttavalle joka sen laittoi statuksekseen, mutta en tunne häntä niin hyvin, vanha opiskelukaveri. En kyllä edes tiedä miksi hän on listallani, hän ei kirjoita mitään minua kiinnostavaakaan). Ja sitä paitsi, miksi ei saisi haluta sellaista säätä, jolloin pystyy nauttimaan esimerkiksi ulkoilmasta?

Minulla on sekin ongelma että miten saisin sekä käytettyä hattua että poninhäntää yhtä aikaa. Olen tottunut siihen että hiukseni ovat ylhäällä ja se on viileämpääkin mutta poninhäntä ei sovi lierihatun alle ja lippalakit eivät ole aivan minun tyyliäni. Hatut ovat taas aivan välttämättömiä, jos en halua heti auringonpistosta (jotain positiivistakin on, uudet aurinkolasini ovat ihanat). Ajattelin mennä ensi kuussa kampaajalle, vanhenemisen kunniaksi, ja ensimmäistä kertaa harkitsen lyhyitä hiuksia.




Lauantaina pääsin kyllä nauttimaan kesän hyvistä puolista, kävimme taas Ruissalossa ja siellä oli taas ihanaa. Ja siitä pystyi nauttimaan kun lähti liikkeelle aikaisin aamulla.

Minulla oli sunnuntaille kaikenlaisia suunnitelmia, minun piti herätä aikaisin ja kävellä metsässä ja sitten ommella uutta hametta mutta heräsin liian myöhään ja kauhean väsyneenä (kuumuus ja liian myöhäinen nukkumaan meno ja alakerran naapureiden bileet) ja ärsyyntyneenä (väsymys ja kuumuus) ja nuhaisena (allergialääkkeet tekevät kauhean tokkuraiseksi enkä halua sitäkään) ja en saanut tehtyä mitään hyödyllistä.

2 kommenttia:

Josefiina kirjoitti...

Minulla on jo vastaus valmiina sitä tilannetta varten kun olen kuuluisa ja minulta kysytään naistenlehtien kysymysleikeissä mitä esinettä inhoan: lippalakkia. Se on minusta niin vastenmielinen, erityisesti naisten päässä. Tiedän että se on kai aika kätevä aurinkoisella säällä joten annan sen käytön anteeksi tenniksenpelaajille ja maanviljelijöille (vaikka maanviljelijätkin kai nykyään istuvat hienoissa katetuissa koneissa himmennettyjen lasien takana).

Mieti tarkasti sitä hiusten leikkaamista... Minusta pitkä tukka on niin paljon kivempi. (Mutta kun nyt aloin antaa anteeksi tuota lippalakin käyttöä, jo etukäteen annan anteeksi myös hiustenleikkuusi jos siihen päädyt.)

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Minäkään en kyllä pidä lippalakeista, vaikka kaipa ne ovat käteviä.

Tuskin leikkaan hiuksiani lyhyiksi, mutta minun tekisi mieli tehdä niille jotain vähän radikaalimpaa. En ole koskaan päässyt kokeilemaan erilaisia juttuja kun niin pitkään vain kasvatin niitä ja nyt hiukseni alkavat taas muistuttaa lyhyttä versiota siitä millaiset hiukset olivat aikoinaan.

Blog Widget by LinkWithin