14.5.2010

Perjantai

Arkipyhät ovat minusta vähän hermostuttavia, vaikka tiedän että on vapaapäivä en ole silti aivan varma siitä.




Innostuin tekemään vähän kotitöitä, pesin pari koneellista pyykkiä, tiskasin ja yllättäen jatkoin suursiivoustani. Yritän pitää sen tänä vuonna palasina, minulla ei ole aikaa tai halua omistaa koko viikonloppua ja paria lisäpäivää siivoukselle mutta se on vaikeaa. Ei sillä että haluaisin siivota koko päivän (vaikka siitä saa tyydytystä) mutta huomaan koko ajan muitakin paikkoja, jotka pitäisi järjestellä. Olen tätä ennen saanut kuntoon kylpyhuoneen ja yhden kirjahyllyn vasta, nyt järjestin eteisen (talvivaatteet pois, pääsiäisestä asti lojunut rinkka vaatehuoneeseen, lojumaan, kahdet kengät roskiin. Toiset ovat huonot ja kuluneet ja en ole käyttänyt niitä vuosikausiin, toiset olivat taas olleet tosi hyvät mutta en taida ruveta säilömään vanhoja hyvin rikkinäisiä kenkiä vain tunnearvon vuoksi). Kävin läpi myös sukkahousukokoelmaani ja päätin ettei minun ole ehkä pakko säilyttää kaikkia rikkinäisiä ja vääränkokoisia sukkahousuja siltä varalta että niitä tarvitsisi joskus (puhelinluetteloitakaan ei välttämättä tarvitse kolmelta vuodelta). Ja järjestin pari keittiön kaappia.

Isoimmat urakat ovat vielä jäljellä, vaatehuoneen kaaos (sieltäkin joutaa varmasti paljon tavaraa kokonaan pois) ja huoneen yksi lipastokirjahylly ja toisen kirjahyllyn alaosa ja kirjoituspöydän laatikosto ja käsityönurkkaus. Ja loppu keittiöstä. Ja kasvit tarvitsisivat multaa ja ikkunat ja matot pesua ja niin edelleen.

Voi olla että minulla on liikaa tavaraa tai liikaa säilytystilaa (koska se täyttyy aina) tai sitten olen vain poikkeuksellisen epäsiisti ihminen.

Katsoin vähän kesävaatteitani ja huomasin että olen oikeasti laihtunut, siitä huolimatta että olen paksu edelleen ja en pääse alle 77 kilon, näköjään, millään. Viimevuotinen hame, joka oli melkein liian iso viime vuonna mutta pysyi lantion leveimmällä kohdalla tippuu nyt päältä ja toinen hame joka ei mahtunut viime vuonna onkin aivan sopiva. En ole käyttänyt sitä kertaakaan, se oli ensimmäinen ompelukurssilla tekemäni hame, syksyllä sille ei ollut käyttöä ja kesällä se oli liian pieni.

Ensimmäinen kävely uusien kenkien kanssa ei mennyt hyvin. Yritän vakuuttaa itseni siitä että uudet kengät voivat hangata ja nuo ovat pehmeää nahkaa ja mukautuvat varmasti jalkaan ja unohtaa sen että minulla on ollut tätä ennen yhdet Clarksin kengät enkä pystynyt käyttämään niitä kuin pari kertaa kun ne tuntuivat vihaavan jalkojani.
Muistin myös miksi en oikeastaan pidä kesäisestä säästä.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin