27.5.2010

Torstai


Keskiviikkoni oli erityisen sosiaalinen (kohtasin muun muassa kolme runoilijaa ja yhden papin) ja touhukas.

Minun piti aloittaa päivä kahdeksalta mutta olin niin väsynyt ja hidas aamulla että pääsin keskustaan vasta yhdeksäksi. Sitten tein yhden kirjan painokuntoon ja sitten juoksin töihin ja myöhästyin vain kaksi minuuttia ja sitten valitsin kuvia yhteen juttuun ja tein oikeinkirjoituskorjauksia ja mietin miten haluan olla lähiviikkoina töissä (toisena aamuvuorossa, toisena ilta-) ja keskustelin ruokalassa Tukholmasta ja esivanhempieni oudoista elämänkohtaloista ja sitten viimeistelin vielä vähän lehteä ja huomasin että ennen painoon menoa pitäisi tehdä vielä 12 asiaa. Mutta kyllä ennen perjantaita ne ehtii, varmaan.

Sitten juoksin (tai kävelin ei niin kauhean reippaasti) taas toiselle puolelle kaupunkia ja kirjanjulkistajaisiin. Yksi kirjailija oli pitänyt kannestaan niin että antoi minulle suklaarasian (ja minä pystyin sankarillisesti olemaan syömättä sitä heti). Kuuntelin ja vähän osallistuinkin keskusteluihin runojen ostajista ja Jarkko Laineesta ja naamiaismaratonista ja muusta sellaisesta. Ja yritin näyttää siltä että olisin ihminen, joka ainakin lukee runoja jos ei osta niitä (ja olkalaukussani minulla oli tämänhetkinen kirjani, sellainen jossa terroristit jahtaavat yhtä naista mutta onneksi hänhellä on vähän niin kuin henkivartija).

Ja sieltä jatkoin neuletapaamiseen (kirjomaan hyvin hyvin hitaasti valmistuvaa tyynyä, joka saattaisi olla hyvä äitienpäivälahja ensi vuonna). Sielläkin puhuttiin kaikenlaista, käsitöihin liittymätöntäkin ja oli aika kivaa.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin