2.5.2006

Vähän sekavasti lomalla

Turussa on mukavaa. Täällä on kevätkin pidemmällä kuin siellä pohjoisessa.
Eilinen meni lähinnä junassa istuessa, se ei ole niin mukavaa mutta kyllä sen seitsemän tuntia kestää. Vaunussa oli hauska pikkulapsi joka kävi ystävystymässä muiden matkustajien kanssa (hän oli ilmeisesti tyttö mutta sinisen paitansa ja vihreiden housujensa takia hänet tulkittiin pojaksi). Illalla kävimme ihastelemassa Turun rakenteilla olevaa uutta pääkirjastoa, äitipuoleni liittyy siihen työnsä puolesta. Ja söimme kalakukkoa (jota viime vuosina olen syönyt useammin Turussa kuin Kuopiossa, toisaalta en ole juuri käynyt mummolassani viime vuosina, se on siis Kuopiossa).
Tänään aion tehdä lainapyörällä pienen lenkin, ellei ala satamaan kauheasti. Muuten minulla ei ole juuri suunnitelmia, voisi käydä jossain museossa tai Turun linnassa tai pyöräillä Ruissaloon. Torstaina, jos mikään ei mene pieleen, menen Helsinkiin tapaamaan Veloenaa.

Pääsin käyttämään isäni kannettavaa. Kirjoittaminen sängyssä on ylellisestä mutta hyvin epämukavaa.

Timo kirjoitti...

Hei, havaitsin sinut eilen ohimennen Tampereen rautatieasemalla. Nousit vaunusta, johon olin kipuamassa matkatakseni vappureissulta takaisin etelään. Vaikutit hieman pelokkaalta, eikä minultakaan löytynyt rohkeutta tervehtiä.

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Olin lähinnä hermostunut (tai ehkä pelokas on perusilmeeni), juna oli myöhässä ja seuraavan junan laituri kaukana. Mutta minusta kyllä näytti että laiturilla saattoi olla joku tutun näköinen ihminen. Olisi ollut hauska tervehtiä, varsinkin jos ei olisi ollut kiire juosta seuraavaan junaan).

Panu kirjoitti...

Kuinka pitkään olet Turussa?

Anonyymi kirjoitti...

Turku on Suomen parhaita pikkukaupunkeja.

Oulussa olen ollut kahdesti, yhteensä varmaan kymmenen minuuttia

Sunnuntaihin asti.

Minä olen niin pikkukaupunkilainen että Turku tuntuu minusta vähän liian isolta, tai ainakin vilkasliikenteiseltä, se ei sovi oikein minun pyöräilytyyliini. Muuten Turku on aika sopiva, tosin talvet ovat aika inhottavia.

Martsuli kirjoitti...

Tervetuloa Turkuun!

Panu kirjoitti...

Maria tulee viikonlopuksi, voitaisiin mennä kolmestaan johonkin kahvilaan pitämään oululais-turkulais-vaasalainen bloggaajatapaaminen. Minä olen valitettavasti viikolla töissä päivisin, ja iltaisin liian väsynyt olemaan mukavaa seuraa.

Martsuli, kiitos :)

Panu, lauantaina minulle saattaisi sopia, sunnuntai menee taas junassa istumiseen. En kyllä tiedä vielä lauantain suunnitelmista, tarkoituksena on käydä Aboa Vetuksessa mutta pari tuntia kyllä varmaan löytyy jostain kohdasta, varsinkin jos perheenjäsenet menevät perinteiseen tapaan käymään töissä jossain välissä. Täytyy kysyä heiltä.

Lauantaina olen vapaa kahdestatoista eteenpäin.

Panu kirjoitti...

Maria tulee jo perjantai-iltana. Miten olisi lauantaina kello yhdeltä iltapäivällä torin jäätelöraitiovaunun edessä?

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Käy hyvin, luulen tietäväni paikan (varmistan vielä paikallisilta).