25.1.2008

Väsymys, tiskit, jne.

Minuun ajatuksiini ei ole tänään mahtunut juuri muuta kuin väsymystä. Nukuin viime yönäkin hyvin tai pitkään mutta silti olen niin väsynyt että minun oli pakko nukkua päiväunet (ja sitä vältän yleensä viimeiseen saakka). Olisin huolissani jos minulla olisi energiaa, onneksi pääsen valittamaan lääkärille tiistaina. Oletan että väsymys liittyy flunssaan, minulla oli eilen taas sairaampi olo. Erehdyin lukemaan Terveyskirjastosta sydälihastulehduksesta, joka on kuulunut erityisesti pelkäämieni sairauksien listalle (siellä on myös aivokalvontulehdus ja ms-tauti) siitä asti kun eräs opettajani kuoli kai siihen ja sen oireet vaikuttavat liian epämääräiseltä vaikka järkeni sanookin ettei minulla ole sitä tai varmaan muutakaan tautia. Tämä väsymys ja sairastelu on kyllä todella ärsyttävää, eilenkin minun teki mieli jumpata ja sellaista olotilaa minulla ei kovin usein ole.

Aamulla täällä paistoi aurinko ja kävin pienellä rauhallisella kävelyllä, sen pitäisi olla sallittua näin puolisairaanakin.
Nyt tekisi mieli vain mennä takaisin nukkumaan mutta pitäisi kirjoittaa pari sähköpostia (ja pari muuta mutta ne jäävät ehkä huomiselle, jos olisin silloin vähän pirteämpi) ja tiskata ja siivota. Eilen ajattelin että tiskaan tänään aamulla, sitten että tiskaan ennen kuin alan laittamaan ruokaa ja sitten päätin että riittää kun pesen sen yhden paistinpannun että voin lämmittää makaronilaatikkoa. Nyt on pako tiskata, minulla ei ole enää astioita puhtaana.

Kun en ole oikein jaksanut tehdä muuta (kuin luulosairastaa) olen hauskuuttanut itseäni katsomalla kuvia kammottavista hömppäkirjakansista.

5 kommenttia:

Sisatto kirjoitti...

Sydänlihastulehdusta sopiikin pelätä, mutta sitä kai on helppo välttää kun tajuaa levätä flunssassa. Mutta mun käsittääkseni se on tauti, jota ei voi sairastaa salakavalasti, oireet ovat sen verran rajut.

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Tuolla Terveyskirjastossa sanottiin että tulehdus voi olla oireetonkin. Mutta en kyllä ole liikkunut rankasti (varmaan ikinä), kevyt liikunta on ilmeisesti ihan sallittua joten ehkä minulle ei käy niin kuin opettajalleni joka tuupertui hiihtoladulle (jos minulla siis sattuisi olemaan tuo, mikä on ehkä aika epätodennäköistä muiden kuin luulosairaan mielestä, mutta sydämeni on tuntunut vähän oudolta). Minusta on tylsää että luulotautia vähätellään ja siitä pidetään huomion hakemisena, minä ainakin olisin mielelläni kärsimättä siitä (ei ole kivaa kun on varma että kuolee ties mihin tautiin) enkä yleensä edes kerro sellaisista ajatuksistani muille, paitsi joskus äidille kun paniikki on pahimmillaan.

Tuazophia kirjoitti...

Kerroinko joskus, että kaverillani oli kuumetta kuukausitolkulla - ehkä puoli vuotta. Sellaista pientä lämpöä, mutta ei ihan joka päivä. Sitten se meni ohi. Ja asiaa tutkittiin kerran jos toisenkin, mutta mitään syytä ei loppujen lopuksi löytynyt. En tiedä, johtuuko samasta jutusta vai onko ihan eri asiaa, mutta sen jälkeen hänellä on ilmaantunut ties mitä terveysvaivoja kuten hampaan juuren tulehdus luuhun asti ja atooppinen iho. Että mielenkiintoista seurailla, mihin suuntaan sinun vaivasi kehittyvät... ;)

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Tuazophia, olen kuullut että tuollainen saattaa olla nuorilla naisilla yleistäkin (oletan nyt että kaverisi on naispuolinen), ettei siihen välttämättä löydy mitään syytä ja sitten se menee vain ohi. Minulla on ihan flunssaoireitakin niin kuvittelen ettei tämä ole sellaista mutta olisin iloinen jos tämä menisi ohi joskus.

anu kirjoitti...

Nuo hömppäkirjakannet olivat järkyttäviä:) Varsinkn se Rose and Thorn ja tietenkin se mies pienessä lannevaatteessa. En pysty kuvittelemaan, että ko. teokset olisivat sisältäkään kovin vakavastiotettavia:)

Blog Widget by LinkWithin