15.6.2008

Olen saanut kaksi vastausta hakemukseeni, molemmat hylkääviä mutta toinen niin ystävällisellä tavalla (vaikutan heidän mielestään taitavalta ja sanovat tallettavansa yhteystietoni jos vaikka sattuvat tarvitsemaan minun kaltaistani tulevaisuudessa) ettei haittaa. Vaikka hakemuksista ei tulisi mitään työtarjouksia niin ainakin nyt olen sen tehnyt, vuoden vitkastelun jälkeen. Tai aloittanut hakemisen, aion laittaa vielä lisää hakemuksia ensi viikolla.

Olin eilen julkineulomistapahtumassa, joka oli oikeastaan Turun neulojien normaali lauantaitapaaminen eräässä ravintolassa. Siellä oli valtavan hauskaa, aiemmilla kerroilla tuntemastani ulkopuolisuudesta ei ollut nyt jälkeäkään. Jouduin kohtaamaan yhden pelkonikin ja selviydyin, eräs neulojista soitti naiselle, joka on ollut mukana tapaamisissa mutta ei ole päässyt niihin pitkään aikaan ja kaikkien piti sanoa jotain hänelle, minunkin (tai varmasti olisin voinut kieltäytyä). Hirvitti mutta sain sanotuksi jotain, ihan ventovieraalle ihmiselle. Olen suunnitellut pientä kesälomamatkaa Paraisille (koska sinne pääsee kätevästi ja halvalla bussilla), minulla pitäisi olla varaa päiväretkeen. Muutama neuloja asui ilmeisesti niillä seuduilla ja sain vähän vinkkejä heiltä ja eräs turkulainen ilmoittautui vapaaehtoiseksi matkaseuraksi, hänen kanssaan olen eniten jutellut tapaamisissa ja hän on mukava joten mielelläni menen hänen kanssaan. Ilmeisesti Paraisilla on alpakoita, ne olisivat aika hieno nähtävyys. Ja kai se on aika kiinnostava paikka muutenkin.

Kävin tänään katsomassa uutta Ikeaa Raisiossa, sinne pääsee todella kätevästi pyörällä täältä, tarkoituksenani oli ostaa äitini pyytämä tiskialtaan kansilevy. Väkeä oli valtavasti mutta onnistuin kuitenkin törmäämään isääni ja äitipuoleeni ja pyörä ja minä pääsimme heidän kyydillään kotiin (jalkani olivat hieman kärsineet Ikean läpi tallustelemisesta). Vältyin pahalta ostoshuumalta, mikä oli aika hyvä juttu.

2 kommenttia:

anne-mari kirjoitti...

Hauskaa, etta paasit "KIPpailemaan":)

Ikea on mainio kauppa. Se tavaramaara on aivan uskomaton! Kylla vain on meidankin kotiimme kertynyt Ikea-juttu poikineen. Paikallinen Ikeamme vetaa myos siksi, etta myyvat skandi-ruokaa. Suomi-ikavaani haen sielta matitahnaa ja nakkileipaa (nakkaria saa tosin ihan ruokakaupastakin) ja puolukkahilloa. Nam.

Näkymätön tyttö kirjoitti...

Kippailu oli kyllä aika hauskaa :) Emme tosin herättäneet minkäänlaista huomiota, siitä meidän kanssamme kilpailivat kovaa haukkunut koira ja oudot polttariseurueet.
Olen kuullut että aika monille ulkosuomalaisille Ikea on hyvä paikka, ruotsalainen ruoka on tarpeeksi samanlaista.

Blog Widget by LinkWithin