7.7.2008

Väsymys ja Naantali

Tavoitteeni oli olla tekemättä mitään hyödyllistä tai ylipäätään mitään erityistä viikonloppuna (kun minulla on ollut aika paljon kaikenlaista ohjelmaa viime aikoina) ja onnistuinkin hyvin, olin niin väsynyt taas etten ollut pysyä hereillä ja jouduinkin nukkumaan päiväunia (eilen jo heti aamusta). Ja sitten oltuani koko päivä nukahtamaisillani en ollutkaan saada unta kun menin oikeasti nukkumaan ja sitten taas heräsin liian aikaisin ja olin kauhean väsynyt.
Joten lähinnä makasin sängyssä ja luin Hilja Valtosta ja söin karkkia.
Olen kyllästynyt siihen ettei minulla näytä olevan itsekuria makean suhteen ja ostin kromia, jonka tehoon makeanhimon hillitsijänä en oikein usko mutta joskus sillä on ollut minuun ainakin placebo-efekti ja ei kai siitä haittakaan ole, toivottavasti. Ja Pirkka-kromi on aika hyvänmakuista. Ehkä se korvaa osan makeantarpeesta?

Perjantaina olin taas paikallisturistina, isäni ja äitipuoleni kanssa Naantalissa. 

Olimme picnicillä hienolla mutta pelottavan jyrkällä kalliolla, sen pelottavuus ei näy kuvasta mutta se oli melkein pystysuora ja korkea. 
Pääkohteemme oli Kultaranta, se oli aika kiinnostava paikka vaikka en olekaan kauhean innostunut sen tyyppisistä kauhean muodollisista puutarhoista ja en ollut kauhean ihastunut oppaaseemme, jonka jutut olivat aika järkyttävän sovinistisia, varsinkin ottaen huomioon sen että hän oli nainen.  

Mutta oli siellä aika hienoja yksityiskohtia.






Sitten kävelimme vanhan Naantalin kaduilla (siellä on ehkä jopa liian idyllisen näköistä) ja kävimme kahvilla ja katsomassa kirkkoa.

Tänään olen ollut aavistuksen verran pirteämpi ja pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja tiskannut ja tehnyt yhtä pientä työtä joka on ollut hieman tuskastuttava siihen liittyneiden väärinkäsityksien vuoksi.

1 kommentti:

anne-mari kirjoitti...

Hienoja kuvia! On hauskaa olla joskus turisti ihan kotikonnuillaankin. Ei aina tarvitse menna "merta edemmaksi kalaan".

Kromi! Kiitos vihjeesta. Lahden tasta kauppaan ostamaan kromia minakin ja kokeilen itsekkin. Jotenkin jaanyt taallakin herkkujuna paalle. Arsyttaa, kun varsinkin kesalla olisi niin kiva olla ohuempi.

Blog Widget by LinkWithin