12.10.2009

Maanantai


Epätodennäköisin paikka minulle perjantai-iltana (tai milloin tahansa) on ehkä joku urheilutapahtuma. Tai sitten yökerho. Tänä vuonna olen kyllä ollut myöhään illalla paikoissa, joissa tarjoillaan alkoholia (oma alkoholin kulutukseni ei ole kyllä kasvanut), osin mukavan ihmisen vaikutuksesta. Hänen takiaan päädyin myös ehkä kolmanneksi epätodennäköisimpään paikkaan, konserttiin kirkossa (täytyy varmaan sanoa että enemmän yleissivistyksellistä syistä kuin hengellisistä). Esiintyjä oli ihan sympaattinen ja jotkut laulut ihan hyviä.

Olin käynyt kirkossa joskus aikaisemmin sisällä ja muistan että olin pettynyt kun se ei ollut niin hieno kuin ulkoa. Nyt en tiedä miksi ihmeessä olin pettynyt, se on sisältäkin hieno, mutta ehkä sen verran hienovarainen etten osannut sitä arvostaa.

Lauantaina sain viimeinkin pestyä pyykkini (joku järkevä ihminen oli ilmeisesti soittanut huoltoyhtiölle, alkuperäiset avaimet eivät olleet palautuneet sunnuntai-iltanakaan, kun kävin uteliaisuudesta katsomassa).
Menin myös pitkästä aikaa neuletapaamiseen, siellä oli hauskaa vaikka puheenaiheet eivät olleet aina luulotautiselle sopivia.

Sunnuntaina heräsin kahdelta hermostuneena ja pääsin nukkumaan vasta parin tunnin päästä ja käytin päivän aikomalla tehdä jotain järkevää. Ehkä siihen riitti kunnollisen ruuan laittaminen pitkästä aikaa (elin viime viikon lähinnä puurolla kirjamessutuhlauksen takia, mikä ei ole erityisen järkevää, lompakon tai terveyden näkökulmasta, perjantaina himoitsin lihaa) ja pitkähkö kävely metsässä.

Ei kommentteja:

Blog Widget by LinkWithin